diumenge, 18 de novembre del 2012


El paper del mestre i les TAC.  Anna Pérez   12/11/12
Mestre de l’escola Collaso i Gil


Decàleg dels conceptes clau més importants:

1. “Tenim escoles amb estructura del s.XIX, profes del s.XX, i alumnes del s.XXI”.

·      2.  Parlem de màquines o del canvi metodològic?
    El canvi metodològic permet interactuar amb diferents fonts, tocar, comunicar i crear.
    L’activitat no consisteix en mirar què passa, sinó, jo interactuo amb el que passa.

3. Treballs en equip (bàsic!!!): pregunten, opinen, miren, critiquen, es documenten. (ex. ¾ persones treballen      en un portàtil).

4. Sis canvis que s’han de produir al mestre:
  •    Analògic (ll.text) /Digital (moodle)
  •   Lligat (pissarra, ll.text) / Mòbil (més recursos per ser més mòbils. No ens lliguem a les 4 parets de la classe).
  •    Aïllat / Connectat (relació amb altres mestres, conferències, blogs, associacions de mestres, escoles d’estiu-cursos virtuals-).
  •   Genèric (del monton) / Personal (tenim nom, no només som mestres, ens anem reconeixent, noms de referència)
  •   Consumidors(comprem a editorials de llibres) / Creadors (activitats a mida dels seus alumnes).
  •   Tancat (cadascú té la seva manera de ser) / Obert (si ho comparteixes es multipliquen les maneres).

5. Si aconseguim assolir aquests 6 canvis, millorarem:
·         Comunicació (entre els mestres i els alumnes)
·         Col·laborar
·         Compartir
·         Discussió

6. Aprenentatge en xarxa: Projectes Telemàtics
Si els nens són estrangers és molt interessant perquè la família de lluny els pot sentir o veure .
Això travessa les parets de l’escola.

7. “Empowerment” Apoderament
(el fet de delegar poder i autoritats als alumnes i conferir-los el sentiment que són “amos” del seu propi treball). Exposició/ Compromís.
Aconseguim trencar el: “Vaya Rollo”.
Creem interacció entre ells i es plantegen activitats diferents: Entusiasme, participació…
Ampliació de les parets de l’aula- Donar veu a l’alumnat- Treballar la creativitat.
Reflexió (portafolis de l’alumne): el millor treball, objectius assolits, objectius no assolits, treballs cooperatius,necessito millorar…

8. Conclusió: Què és el que ens porta a les TAC? Doncs, a un ambient/clima de treball on s’aprèn. S’aconsegueix ambient de treball i que els nens siguin els protagonistes.

9.       El criteri humà i eines fan que l’ajudin a classificar la teva informació (ex.delicious).

10.   Un mestre és com un mag. Ha de treure de les butxaques el que tingui per improvisar:
         Qualsevol mestre he de tenir un pla B, una alternativa per si hi ha algun problema tècnic..

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada