El paper del mestre i les TAC.
Anna Pérez 12/11/12
Mestre de l’escola Collaso i Gil
Decàleg dels conceptes clau més importants:
1. “Tenim escoles amb estructura del s.XIX, profes del s.XX, i
alumnes del s.XXI”.
· 2. Parlem de màquines o del canvi metodològic?
El canvi metodològic permet interactuar amb
diferents fonts, tocar, comunicar i crear.
L’activitat no consisteix en mirar què passa, sinó, jo
interactuo amb el que passa.
3. Treballs en equip (bàsic!!!): pregunten, opinen, miren,
critiquen, es documenten. (ex. ¾ persones treballen en un portàtil).
4. Sis canvis que s’han de produir al mestre:
- Analògic (ll.text) /Digital (moodle)
- Lligat (pissarra, ll.text) / Mòbil (més recursos per ser més mòbils. No ens lliguem a les 4 parets de la classe).
- Aïllat / Connectat (relació amb altres mestres, conferències, blogs, associacions de mestres, escoles d’estiu-cursos virtuals-).
- Genèric (del monton) / Personal (tenim nom, no només som mestres, ens anem reconeixent, noms de referència)
- Consumidors(comprem a editorials de llibres) / Creadors (activitats a mida dels seus alumnes).
- Tancat (cadascú té la seva manera de ser) / Obert (si ho comparteixes es multipliquen les maneres).
5. Si aconseguim assolir aquests 6
canvis, millorarem:
·
Comunicació (entre els mestres i els alumnes)
·
Col·laborar
·
Compartir
·
Discussió
6. Aprenentatge en xarxa: Projectes Telemàtics
Si els nens són estrangers és molt interessant perquè la
família de lluny els pot sentir o veure .
Això travessa les parets de l’escola.
7. “Empowerment” Apoderament
(el fet de delegar poder i autoritats als alumnes i
conferir-los el sentiment que són “amos” del seu propi treball). Exposició/
Compromís.
Aconseguim trencar el: “Vaya Rollo”.
Creem interacció entre ells i es plantegen activitats
diferents: Entusiasme, participació…
Ampliació de les parets de l’aula- Donar veu a l’alumnat-
Treballar la creativitat.
Reflexió (portafolis de l’alumne): el millor treball,
objectius assolits, objectius no assolits, treballs cooperatius,necessito
millorar…
8. Conclusió: Què és el que ens porta a les TAC? Doncs, a un
ambient/clima de treball on s’aprèn. S’aconsegueix ambient de treball i que els
nens siguin els protagonistes.
9. El criteri humà i eines fan que l’ajudin a
classificar la teva informació (ex.delicious).
10. Un mestre és com un mag. Ha de treure de les
butxaques el que tingui per improvisar:
Qualsevol mestre he de tenir un pla B, una alternativa per si hi ha algun problema tècnic..
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada